dr Iwona Biega

Stomatologia zachowawcza dzieci, stomatologia zachowawcza dorosłych, endodoncja, protetyka.

Więcej o: dr Dagmara Bałuszyńska

Informacje

Specjalizacje

Protetyka stomatologiczna

Zajmuje się odtwarzaniem funkcji oraz estetyki narządu żucia, czyli zębów, dziąseł, stawów skroniowo-żuchwowych i okolic twarzy. Głównym celem protetyki jest przywrócenie pacjentowi zdolności normalnego żucia, mówienia oraz estetyki uśmiechu w przypadku utraty zębów lub innych ubytków w obrębie jamy ustnej.

Stomatologia zachowawcza

Skupia się na diagnostyce, zapobieganiu oraz leczeniu chorób zębów i tkanek przyzębia. Głównym celem stomatologii zachowawczej jest utrzymanie zdrowia jamy ustnej poprzez identyfikację, eliminację i leczenie problemów zębów na wczesnym etapie, zanim wymagają one bardziej zaawansowanej interwencji.

Leczenie kanałowe (endodoncja)

To specjalistyczna procedura stomatologiczna, której celem jest leczenie zębów, których miazga (miękka tkanka wewnątrz zęba zawierająca naczynia krwionośne i nerwy) uległa uszkodzeniu lub zainfekowaniu. Procedura ta ma na celu ocalenie zęba przed usunięciem, zapewniając jednocześnie ulgę pacjentowi w przypadku bólu i eliminując infekcję.

Stomatologia dziecięca

Znana również jako pedodoncja, to dziedzina stomatologii specjalizująca się w opiece stomatologicznej nad dziećmi. Głównym celem stomatologii dziecięcej jest utrzymanie zdrowia jamy ustnej dzieci oraz kształtowanie dobrych nawyków higienicznych od najmłodszych lat.

Zobacz opinie na ZnanyLekarz.pl